Touch ’N Go 3.6 Oktober 2016
Hierbij willen we u informeren omtrent de nieuwste wijzigingen van uw Touch ’N Go-kassasysteem. Mede dankzij de constructieve samenwerking met u blijft Touch ‘N Go zich ontwikkelen en blijft het een systeem van, voor en door ondernemers. Uw suggesties zijn daarom altijd van harte welkom.
Versie 3.6
Versie 3.6.9 wordt op het moment van schrijven uitgerold naar alle winkels. Hierin zijn o.a. de volgende punten opgelost / toegevoegd:
– Na het scannen van een artikel in het voorraadscherm wordt nu ook de verpakking van het artikel getoond, bv. “Box” of “Pouch”;
– Het verkopen van giftcards is nu gekoppeld aan een limiet. Deze limiet is ingesteld aan de hand van uw historische giftcardverkopen. Mocht u over uw limiet heen zijn, dan krijgt u daar een melding van. U kunt met ons contact opnemen om het limiet aan te passen;
– Probleem verholpen waarbij soms het kassascherm grijs bleef na een pinbetaling;
– Probleem opgelost bij “Ophalen van hoofdkantoor” in Artikelen raadplegen/wijzigen;
– Diverse andere kleine verbeteringen en bugfixes;
Dit zal voor de komende maanden de laatste versie zijn in verband met de komende feestdagenperiode. Uiteraard zullen eventuele spoedeisende problemen in de software worden verholpen.
Telefonische fraude met vouchers
We hebben het al meedere malen via een kassabericht gemeld, maar we zeggen het graag in overvloed:
Geef nooit telefonisch codes van vouchers zoals Paysafe of Lebara door
Degene door wie u wordt gebeld is een fraudeur die vaak op slimme en overtuigende wijze te werk gaat. Vaak wordt u de eerste keer niet om codes gevraagd. Wanneer u voor de tweede of derde keer wordt gebeld zal dit echter wel het geval zijn. Zogenaamd om de codes te controleren en/of te testen.
Eenmaal doorgegeven codes worden door de criminelen vrijwel direct gebruikt en zijn niet meer te annuleren en te crediteren.
Mocht er een probleem zijn met codes dan zal Tabaronde BV u hiervan op de hoogte stellen. Indien u twijfelt over degene die u belt neem dan met ons contact op.
Geef dit door aan uw collega-retailers en eventueel personeel. Hang een briefje op bij uw telefoon. Samen kunnen we deze fraude stoppen.
Bediening van de AerPos
Heeft u de nieuwe AerPos-kassa en vindt u het scherm te helder of juist te zwak? Dan kunt u de helderheid van het scherm aanpassen met behulp van de toetsen op het scherm.
Rechts onder op het scherm, in de zwarte rand, ziet u een blauw lampje. Dit lampje is tevens de aan/uit-toets van het scherm. Wanneer u enkele seconden uw vinger op dit lampje legt zal het scherm uitgaan en het lampje zal rood worden. Om het scherm weer aan te zetten houdt u weer enkele seconden uw vinger op het lampje.
Links van het lampje zijn twee andere knoppen aanwezig. Uw AerPos-scherm is voorzien van een extra anti-reflectielaag. Deze laag zit over het normale scherm heen waardoor de toetsaanduidingen niet meer zichtbaar zijn, maar ze zitten er wel. Druk zachtjes links van het lampje:
Het scherm zal na enkele seconden dimmen. Haal uw vinger van het scherm wanneer het scherm genoeg gedimd is.
Door uw vinger één vingerbreedte naar links te schuiven:
en daar zachtjes te drukken zal het scherm na enkele seconden helderder worden.
Nieuw kassanetwerk
Zoals u reeds in de vorige nieuwsbrief heeft kunnen lezen wordt het beveiligde netwerk waarop uw kassa’s zijn aangesloten vernieuwd. Door over te stappen van KPN naar NextGen Networks in Alkmaar komen er diverse nieuwe mogelijkheden bij, zoals bellen (VOIP), internet, WiFi in de winkel en alarm over IP. Ook zal de snelheid van de verbinding naar uw winkel worden verhoogd om dit allemaal mogelijk te maken.
Reeds de helft van alle klanten is inmiddels overgezet. De overschakeling naar het nieuwe netwerk zal naar verwachting tot en met november dit jaar duren. Dit heeft tot gevolg dat de kassarouter in uw winkel zal worden vervangen en dat er een korte onderbreking van de verbinding in uw winkel zal zijn. Voordat de verbinding in uw winkel wordt overgezet zult u worden gebeld om een afspraak te maken om dit op een voor u gunstig tijdstip te plannen.
Informatie over de nieuwe diensten die we gaan aanbieden ontvangt u binnenkort. We hopen u hiermee nog beter van dienst te zijn.
Wilt u deze of een vorige Touch ’N Go nieuwsbrief nog eens terug lezen? Ga dan op uw kassa naar
[ Beheer > Algemeen > Documenten afdrukken ]